Friday, February 17, 2012

Cinta VS Rindu

Assalamualaikum wbt. dan salam sayang. Wee~

Ehem2, dilamun cintakah saya? huhu YES! I did it =) Opss Dengan siapa? Tunggu dia akhir post ye. hihihi Ok nak bagitau tadi tengok Semanis Kurma tajuknya 'Bercinta Lepas Kahwin'. Diorang ada bagi tips untuk tau kita ni sedang bercinta atau tak. Nak tau? huhu berbunga2 korang ni ye bila cakap tentang cinta. Ok lets check it out!!! =)

1. Selalu ingat mengingati.. camni ke? ^_^
2. Slalu sebut tentang dia..
3. Saling membela

Huhu pape pun nak bagitahu kat semua pembaca, EXCLUSIVE tau. Dah lama sebenarnya nak bagitahu, tapi tula tak update2 blog ni. *Alhamdulillah, sekarang da tiba masanya korang tahu* Korang je yang tahu dan diberitahu tau. Ehem. Untungla kan~ Selalu orang nasihatkan, 'Jangan bagitahu sape2 tau! Bagitahu awak sorang je ni.' Tapi kali ni saya tak nak cakap macam tu. Malah saya nak korang war2kan kat semua orang, seantero dunia. *Fuh penat keje macam ni. Gasakla. Nak tau sangat!* Here you go..

Saya dah bertunang. Wee~
Lama da sebenarnya.
Tunang saya adalah....
...
...
...
Kematian.

Dan baru pagi tadi saya terdengar tentang 'dia' di radio IKIM.fm. DJ Razak telah menemui dengan kematian awal pagi semalam (16 Februari 2012) *Takziah, Al-Fatihah* Rasa rindu pula pada 'tunang'. Pastu terbuka blog kawan, baca post tentang keadaan di Syria. Siri2 pembunuhan rakyat Syria yang berfahaman Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) oleh pemerintahan zalim yang berfahaman Sunni. Maka ramailah yang mati syahid dan tak kurang juga yang cedera. Bertambah2lah tahap kerinduan saya. Benar setiap yang hidup pasti akan merasai kematian. Tapi ada kita fikirkan, cara bagaimana kematian itu akan melamar kita? Sudah bersediakah kita dengan hantaran kahwin berupa 'taubat nasuha'? Cukupkah 'amalan baik' untuk dijadikan 'mas kahwin' yang Allah SWT telah tetapkan? Fikir2kanlah. Semoga kita mengambil ibrah daripada perumpamaan ini...


Sedang tunggu untuk dilamar oleh 'kematian'
Dengan berbekalkan hantaran 'taubat nasuha'
Semoga kita mendapat husnul khatimah! Amin ya rabb..

0 comments:

Post a Comment