Thursday, October 28, 2010

Im Not An Angel.


Aku hanyalah sahabat...

Yang tak dapat memberi kegembiraan kepada dirimu..

Yang tak dapat memberi banyak ketawa kepada dirimu..

Yang tak dapat menghiburkanmu selalu, seperti orang lain buat padamu..

Yang tak dapat meluahkan kasih sayang yang banyak kepadamu..

Perlu dikau tahu...

Aku hanyalah seorang sahabat biasa dan lemah..

Walaupun dikau ungkap semua di atas tak penting bagimu daripadaku..

Tetapi kau perlu tahu, aku punyai hati dan mata yang melihat..

Akan dirimu yang kadang2 bosan dengan diriku..

Bukan aku tak pandai menghiburkanmu, tetapi aku khuatir hiburanku membuatkanmu lalai..

Bukan aku tak sayang padamu, tetapi sayangku hanya pada illahi..

Tegurku tanda sayang, nasihatku tanda cinta..

Tetapi aku melihat kadang2 dikau tidak mampu menerimanya..

Maka aku sedar...

Aku hanyalah temanmu, bukan sahabatmu..

Dikau banyak membiarkan aku sendirian..

Dikau banyak tidak mengingatkanku..

Dikau banyak tidak menasihatiku..

Dikau anggap aku telah tahu semuanya..

Sedangkan seorang sahabat adalah seorang yang mengasihi kita, menegur kita & menasihati kita...


Maaf. Menciplak. Ngee~

0 comments:

Post a Comment