Friday, October 16, 2009

Nauzubillah.


*Klik pada gambar untuk lihat dengan lebih jelas

Beginilah jadinya jika mereka tidak mendalami dengan baik makna al-quran. Tafsir yang ada disalahgunakan dengan hanya mengambil sebahagian sahaja maksud ayat tersebut.
Seharusnya, Al-Quran perlu difahami bukan hanya dengan terjemahan bulat-bulat dari ayatnya. Tetapi diperkuatkan dengan Al-Hadith dan penjelasan dari para pengkaji tafsir dan para ulama'.
Semoga orang yang membuat buku ini diberikanlah hidayah sebelum mati dan menarik semula apa yang telah diterbitkannya. Kalau tak, dia mati dalam keadaan murtad. Nauzubillah..

2 comments:

♥Niesa' imana♥ said...

astagfirullahal`azim..
Andai al-Quran dan Sunnah Rasulullah dipisahkan, maka berkecailah iman kita yang kecil ini. Ambillah kedua-duanya tanpa tinggal salah satu. Kerana, kata-kata ALLAH itu sesungguhnya dibenarkan dan disampaikan oleh Rasulullah melalui hadis-hadisnya.

hmm,mungkin ini juga salah satu cara untuk "takfir" orang Islam oleh orang2 kafir..nauzubillahimin zalik..

apa2 pun,sentiasa la berwaspada dalam apa saja yang kita lakukan..semoga ALLAH swt melindungi kita dan saudara2 seakidah yang lain..ameen..

Anonymous said...

itu merupakan perancangan dr musuh2 Islam,bukan sbb mereka x mendalami ayat2 quran,ttp mereka faham dan selewengkan maksudnya utk merosakkan aqidah umat Islam...

Post a Comment