Friday, May 17, 2013

Wakaf Quran UiTM


 

Keinginan untuk terus berbakti di UiTM Shah Alam telah menghasilkan cetusan idea bagi menjalankan program Wakaf Q Ramadhan 1434H dalam membantu mengimarahkan lagi masjid dan surau-surau kolej di UiTM Shah Alam. Namun, program ini tidak dapat dijayakan dengan sendiri. Oleh itu, program ini memerlukan kerjasama yang baik dengan Pusat Pemikiran dan Kefahaman Islam (CiTU), dan MPP Kerohanian sesi 2012/2013 UiTM Shah Alam. Justeru itu, program ini diharap dapat memberi impak yang besar dalam permulaan bulan Ramadhan 1434H dalam usaha memartabatkan Al-Quran dan mengamalkan ayat-ayat suci tersebut.

Keunikan program wakaf quran ini adalah ia lengkap dengan sistem penomboran pada muka depan quran bagi memudahkan pewakaf menjejaki al-quran yang telah diwakafkan atas nama mereka.
  
  1. Program Wakaf Quran semperna bulan Ramadhan 1434H di UiTM Shah Alam anjuran Aifa Baraqah Enterprise dengan kerjasama MPP UiTM Shah Alam sesi 2012/2013
  2. Quran wakaf akan ditempatkan di Masjid dan surau-surau kolej dan fakulti UiTM Shah Alam dan akan digunakan sewaktu Tadarus Al-Quran dalam program Ihya Ramadhan kelak.
  3. Quran yang digunakan adalah tafsir quran yang mempunyai terjemahan agar pembaca memahami isi kandungan ayat suci quran. Juga terdapat dalam pelbagai variasi warna dan ditampilkan dengan saiz yang kecil, mudah dipegang.


Semoga usaha murni untuk menggalakkan lagi amalan sedekah/wakaf di kalangan warga UiTM Shah Alam ini memperoleh manfaat buat segenap warga kampus dan sekaligus dapat mengimarahkan lagi masjid dan surau-surau di UiTM Shah Alam.

Tafsir quran yang akan digunakan untuk program Wakaf Q Ramadhan 1434H.
Hanya dengan RM 35 senaskah, seorang - 3 orang nama boleh diwakafkan.


Mission
  • Menyuburkan amalan bersedekah dalam kalangan warga UiTM Shah Alam.
  • Mendidik warga UiTM Shah Alam membaca dan menghayati Al-Quran.
  • Mengimarahkan masjid dengan aktiviti tadarus Al-Quran.

Company Overview



Berminat untuk berwakaf?

Caranya mudah sahaja:
1. klik page WAKAFQURANUITM
2. klik like & pm (nama, nama pewakaf, cara bayaran: tunai/deposit tunai/internet perbankan)
Bank Islam (BIMB) Aifa Baraqah Enterprise
12-092-01-003853-9
3. emailkan bukti pembayaran ke aifabaraqah@gmail.com

~Semoga dengan amalan wakaf ini diredhai Allah dan bermanfaat buat semua~

2 comments:

ipek said...

canlı sex hattı
jigolo arayan bayanlar
DYX

hakan said...

bolu
bursa
çanakkale
çorum
denizli
41O06

Post a Comment