Monday, February 13, 2012

Oh Lelaki!


Assalamualaikum wbt..

Hurm lelaki mana satu berdasarkan gambar di atas ni menjadi lelaki idaman anda? huhu Soalan kontroversi untuk pembukaan kali ini. Pilihla satu untuk dijadikan salah satu kayu ukur bagi pemilihan lelaki idaman anda. Opss bukan untuk perhubungan yang tiada matlamat dan hala tuju ye. Pemilihan harus dilakukan sekiranya kita da bersedia untuk menukar status kita ke 'alam baru'. =P Jika belum bersedia dari segi fizikal, mental dan MATERIAL, jangan gatal2 nak pilih ye. Takut jadi lain plak nanti.. huhu

Selama saya hidup di bumi Allah yg luas dan indah ini, tak ramai lelaki yang dapat saya kenali. Maklumlah saya ni dulunya sekolah perempuan sahaja. Jika ada pun, di sekolah agama dan asrama. Namun jarang sekali saya bergaul dengan mereka. Salah satu faktor utama, saya memang agak tidak selesa bergaul dengan lelaki. Jauh skali untuk mengadakan apa-apa perhubungan dengan mana-mana lelaki yang saya tak kenal. Bukan tak percaya, tapi pergaulan bebas boleh melalaikan, bagi pendapat saya (Mungkin! Siapa tahu?)

*Gambar hanya sebagai hiasan. Chantek lukisan ni. =P

Baru-baru ni saya ditugaskan untuk memberikan sedikit ucapan atau dalam kata lain, saya perlu berdebat dalam satu program yang dihadiri oleh lelaki dan perempuan. Malah yang hadir itu, lebih banyak ilmunya dari saya, ALLAH.. Berdebar saya untuk berkata-kata hinggakan satu badan saya menggigil dan hilang idea untuk berucap. huhu

Sahabat senior ada gak bertanya, "Kenapa Ain nampak lain ye kali ni? Macam takut-takut untuk berucap dihadapan."

Saya dengan buntu menjawab, "Sebab ada lelaki kot.."

Hurm ntahla, tak tahu apa yang ditakutkan. Mungkin kerana ilmu yang sedikit atau memang saya rasa kurang selesa berasa dihadapan lelaki untuk berucap dengan lantang kali ini. *Dulu slalu je.* Setiap orang pasti akan berubah setiap 5 tahun. Ekonomi negara dan pertumbuhan negara juga berubah setiap lima tahun. Malah rentak dunia juga pasti berubah dalam suatu jangka masa. Jadi saya tak terkejut dengan perubahan ini.

Cintailah Allah dan Rasul terlebih dulu untuk mendapatkan cinta sejati si dia.. =P

Sekadar untuk renungan bersama, perempuan fitrahnya adalah untuk lelaki. Juga sebaliknya, lelaki fitrahnya adalah untuk perempuan. *Jangan sejenis lak. Nanti tak berkembang malah dilaknat Allah!* Bagaimana pembawakan kita sebagai seorang perempuan, lelaki yang setaraf dengannya jualah yang akan menjadi pasangan kita kelak. Jadi persiapkanlah diri dengan ilmu, material dan amalan yang secukupnya. Kalau kita nak yang baik, kita pun kenalah baik. Jika kita nak yang berilmu, kita pun kenalah berilmu. Begitulah aturannya.

Harap lelaki di luar sana tak terasa hati dengan post kali ini. Ngee~

0 comments:

Post a Comment